BSI.ir + راهنمای ثبت نام در سامانه بانک صادرات | مشورت
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

سامانه بانک صادرات به آدرس  BSI.IR  با راه اندازی شبکه ی بانکداری الکترونیکی این امکان را برای مشتریان خود فراهم آوره است که بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب این بانک به رسیدگی به امور بانکی خود بپردازند. از قابلیت های اینترنت بانک صادرات می توان به چند زبانه بودن و تطابق پذیری مرورگر های تلفن همراه و کامپیوتر اشاره کرد.

با توجه به این که سامانه بانک صادرات ایران خدمات متنوع و گسترده ای را به مشتریان ارائه می دهد، ممکن است برخی کاربران از تمام بخش های این سامانه اطلاع نداشته و نتوانند از خدمات غیر حضوری آن استفاده نمایند. از این رو در این مقاله به آموزش برخی از اصول کار با این سامانه مانند نحوه ورود به سامانه و چگونگی ثبت نام در سامانه بانکداری الکترونیکی به صورت تصویری و گام به گام پرداخته شده است.

 

نحوه ثبت نام در سامانه بانک صادرات

در صورتی که مایل به ثبت نام و ورود در این سامانه هستید لازم است در ابتدا در این سامانه عضو شوید برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا وارد سایت رسمی این بانک به آدرس bsi.ir شوید و گزینه اینترنت بانک را انتخاب نمایید. همچنین می توانید به صورت مستقیم با وارد کردن نشانی bsi.ir وارد صفحه مربوط به اینترنت بانک شوید.
  • در این مرحله باید نوع حساب خود را که شامل انواع حقیقی و حقوقی است مشخص نمایید.( اشخاص حقیقی شامل تمام انسان ها و اشخاص حقوقی شامل شرکت ها و سازمان هایی است که فعالیت تجاری یا غیر تجاری خاص خود ار انجام می دهند )
  • فرم عضویت مربوطه را تکمیل نمایید.
  • نام کاربری پیشنهادی خود را در 7 کاراکتر وارد نمایید د راین صورت بانک صادرات یک نام کاربری 10 رقمی را به شما ارائه می دهد. با پایان ثبت نام به شما یک شماره پیگیری داده می شود.

 

راهنمای تصویری ثبت نام در سامانه بانک صادرات

در ادامه برای آسان تر شدن ثبت نام در این سامانه توضیحاتی همراه با تصاویر مرتبط با هریک ارائه شده است.

  • در مرحله اول برای ثبت نام در سامانه بانک صادرات در مرورگر خود عبارت سامانه بانک صادرات را جستجو کنید و یا کافی است تا بر روی آدرس ib.bsi.ir کلیک نمایید.

 

  • در مرحله دوم در قسمت بالا و سمت چپ صفحه ی نمایش داده شده گزینه اینترنت بانک سپهر را انتخاب نمایید. کاربرد گزینه های تلفن بانک و همراه بانک در ادامه به طور جداگانه توضیح داده خواهد شد.

 

  • با توجه به توضیحات ارائه شده در قسمت قبل، یک از گزینه های اشخاص حقیقی یا حقوقی را انتخاب نمایید.در مثالی که در تصویر زیر مشاهده می کنید، اشخاص حقیقی به صورت پیش فرض انتخاب شده است. توجه داشته باشید که آدرس صفحه مختص اشخاص حقیقی و حقوقی متمایز از یکدیگر است. این گزینه را بر اساس نوع افتتاح حسابی که انجام داده اید، انتخاب کنید.

 

  •  با کلیک بر روی گزینه عضویت صفحه ای حاوی شرایط عضویت در اینترنت بانک صادرات نمایش داده می شود. پس از مطالعه شرایط تیک گزینه “موافقت خود را با شرایط فوق اعلام می دارم” کلیک کنید و گزینه “ارسال” را بزنید.

 

  • در مرحله آخر، فقط کافی است فرم مربوطه شامل اطلاعات شخصی خود را پر نمایید. در صورتی که کد شعبه ای که در آن حساب دارید را می دانید آن را وارد کنید و در غیر این صورت نام شهر و نام شعبه ی مربوطه را انتخاب نمایید. گذرواژه 7 رقمی خود را انتخاب کنید تا گذرواژه 10 رقمی (3 رقم آن عدد اضافه شده توسط بانک است) به شماره تماس شما ارسال شود. در نهایت یک کد پیگیری برای شما پیامک خواهد شد. 

 

راهنمای تصویری نحوه ورود به سامانه بانک صادرات

در صورتی که از گذشته در این سامانه ثبت نام کرده باشید می توانید به سادگی با گذراندن مراحل زیر وارد سامانه شوید.

  • در ابتدا وارد سامانه به نشانی bsi.ir شوید.
  • در مرحله بعد نام کاربری و رمز عبور خود را در کادر هایی که در تصویر زیر نمایش داده شده اند وارد نمایید. دریافت رمز عبور یک بار مصرف در هر بار ورود به سامانه با یکی از سه روش رمز یاب، هم بانک و یا از طریق پیامک بانک امکان پذیر است.

 

امکانات اینترنت بانک صادرات

اینترنت بانک صادرات ایران بیش از 50 نوع خدمت بانکی به دارندگان حساب ارائه می کند. از امکانات اینترنت بانک صادرات می توان موارد زیر را به صورت خلاصه نام برد:

  • خدمات صورت حساب: دریافت 30 تراکنش آخر و صورت حساب دوره ای
  • انتقال وجه: میان حساب های مشتری بدون محدودیت بین بانکی، کارت به کارت شتابی و غیر شتابی، پایا، ساتنا
  • تسهیلات: پرداخت اقساط بین بانکی و اقساط تسهیلات
  • خدمات کارت بانکی: مسدود کردن کارت، اطلاع از مانده حساب، تغییر رمز دوم کارت و…
  • خدمات مربوط به چک و دسته چک
  • پرداخت قبوض
  • افتتاح حساب به صورت آنلاین
  • افتتاح حساب های ارزی

 

درخواست بازیابی رمز جدید

در صورتیکه یکی از مشتریان این بانک دستگاه رمزیاب سخت افزاری خود را مفقود، معیوب و یا به هر ترتیبی از دست داده باشد و یا خواستار تغییر شماره تلفن همراه رمزیاب نرم ‌افزاری و یا تغییر نوع رمزیاب خود باشد، قادر خواهد بود از این خدمت استفاده نموده و پس از زمان اعلام شده با در دست داشتن شماره پیگیری و مدارک هویتی معتبر به یکی از شعب این بانک مراجعه نماید. شعبه پس از احراز هویت نسبت به رسیدگی به درخواست اقدام می‌ نماید. 

چگونگی فعال سازی نام کاربری در سامانه بانک صادرات

در صورتیکه کاربران نام کاربری و یا رمز عبور را سه بار پی در پی اشتباه وارد نمایند و یا اگر به قصد اقدام به غیرفعال سازی حساب خود نمایند نام کاربری آن ها در بانک صادرات غیر فعال خواهد شد. در این صورت می‌توان با استفاده از این خدمت درخواست فعالسازی نمود.

در صورتیکه با ورود سه بار رمز اشتباه نام کاربری غیر فعال شده باشد با استفاده از این خدمت به صورت آنی نام کاربری فعال می شود و در صورتیکه غیر فعال شدن نام کاربری با استفاده از خدمت غیر فعالسازی یا غیره صورت پذیرفته باشد، لازم است یک روز پس از ثبت درخواست فعالسازی با در دست داشتن شماره پیگیری و مدارک هویتی معتبر به شعبه انتخابی مراجعه نمود. برای فعال سازی تنها کافی است مطابق تصویر زیر گزینه فعال سازی را انتخاب و مطابق دستور هایی که در صفحات بعد نمایش داده می شوند عمل نمایید.

تلفن بانک صادرات چیست؟

صدای سپهر یکی از سامانه‌های مهم ارتباطی بانک صادرات است که در تمامی ساعات شبانه‌روز علاوه بر ارائه برخی خدمات بانکی، سعی در رفع مشکلات و راهنمائی مشتریان دارد که در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان این بانک راه اندازی شده است که استفاده از خدمات آن شامل هیچ گونه کارمزدی نمی شود.

نحوه استفاده از تلفن بانک صادرات

برای استفاده از خدمات این سرویس تنها دو شرط لازم است:

  • داشتن حساب نزد بانک صادرات ایران که رمز دوم آن را دریافت کرده باشید ( برای انجام عملیات پرداختی و انتقال وجه)
  • برقراری تماس با سامانه صدای سپهر از طریق شماره‌گیری ٠٩٦٠٢

برای استفاده از خدمات قابل ارائه در تلفن بانک سپهر، پس از شماره‌گیری ٠٩٦٠٢ و فشردن کلید 1 می‌توان از دو روش استفاده کرد:

  • روش اول: استفاده از شماره کارت که در این حالت باید پس از افتتاح حساب، درخواست صدور سپهر کارت خود را به شعبه ارائه و پس از دریافت کارت به روش ذیل جهت اختصاص رمز دوم اقدام نمایید:
  1. قراردادن کارت در دستگاه خودپرداز و وارد کردن رمز ٤ رقمی توسط مشتری
  2. انتخاب گزینه “عملیات رمز”
  3. انتخاب گزینه ” تخصیص یا تغییر رمز دوم”
  4. وارد نمودن یک عدد ٥ تا ١٢ رقمی و ثبت مجدد آن برای تایید
  • روش دوم: استفاده از شماره حساب که برای این منظور می‌بایست رمز حساب خود را از یکی از روش‌های ذیل بدست آورید:
  1. مراجعه به شعبه افتتاح کننده حساب و درخواست اخذ رمز حساب (در صورتی که دارای سپهر کارت نمی باشید)
  2. داشتن سپهر کارت و رمز دوم تخصیص داده شده به آن و استفاده از یکی از سامانه‌های همراه بانک یا تلفن بانک به منظور دریافت رمز حساب

 

امکانات تلفن بانک صادرات

پس از شماره گیری 09602  و انتخاب کلید یک، برای ورود به سیستم تلفن بانک بانک صادرات ابتدا باید شماره 16 رقمی کارت و سپس رمز دوم کارت را وارد نمایید سپس با شنیدن صدای بوق می توانید از خدماتی که در ادامه عنوان شده است استفاده نمایید.

  • کلید یک: اعلام مفقودی کارت
  • کلید دو: سه گردش آخر حساب
  • کلید سه: دریافت صورتحساب از طریق نمابر
  • کلید چهار: اعلام مفقودی کارت
  • کلید پنج: شنیدن رمز حساب
  • کلید شش: پرداخت اقساط تسهیلات

 

آخرین اخبار بانک صادرات

  • بررسی عملکرد بانک صادرات در زمینه مسئولیت های اجتماعی

این بانک در زمینه انجام مسئولیت اجتماعی خود و به منظور حمایت از بیماران در دوره تحریم و کمبود امکانات درمانی، از تولید تجهیزاتی مانند تجهیزات دیالیز حمایت کرد. تولید این قبیل تجهیزات با مجموعه کنسرسیوم دیالیز در استان البرز است و بانک صادرات به منظور کاهش موانع این مجموعه از لحاظ مالی، حمایت لازم را از آن به عمل می‌آورد. حمایت از محصولات فرهنگی توسط بانک صادرات در سال 1400 به صورت تامین مالی نمایشگاه مجازی کتاب تهران رقم خورد. حمایت مالی بانک صادرات از این نمایشگاه نسبت به سال گذشته 3.5 برابر افزایش پیدا کرده است.

 

  • پرداخت نذورات در سامانه بانک صادرات ایران

همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و شب قدر، سامانه پرداخت نذورات آستان قدس رضوی با استفاده از درگاه شرکت پرداخت الکترونیک سپهر بانک صادرات ایران در غرفه این بانک در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رونمایی شد.

این سامانه به عنوان جدیدترین محصول شرکت پرداخت الکترونیک سپهر برای تسهیل دریافت نذورات مردمی بارگاه حضرت امام رضا علیه‌السلام طی مراسمی با حضور رضا صدیق قائم مقام مدیرعامل بانک صادرات ایران، علیرضا اسماعیل‌زاده مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی و یاشار نجف‌زاده رئیس هیئت‌مدیره و سرپرست شرکت پرداخت الکترونیک سپهر رونمایی شد.

 

 

برای دانلود این مقاله به صورت PDF کلیک کنید.

 

 

خلاصه مطالب

با توجه به این که سامانه بانک صادرات ایران خدمات متنوع و گسترده ای را به مشتریان ارائه می دهد، ممکن است برخی کاربران از تمام بخش های این سامانه اطلاع نداشته و نتوانند از خدمات غیر حضوری آن استفاده نمایند. از این رو در این مقاله به آموزش برخی از اصول کار با این سامانه مانند نحوه ورود به سامانه، چگونگی ثبت نام در سامانه بانکداری الکترونیکی به صورت تصویری،امکانات اینترنت بانک صادرات،نحوه بازیابی رمز، نحوه فعال سازی نام کاربری، آشنایی با تلفن بانک و مواردی از این قبیل پرداخته شده است. در صورت وجود هرگونه ابهام در این ارتباط با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.


منبع: https://mashwerat.com/bsi-ir/





:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: